تبلیغات
دین و مذهب شیعه - مجلس شورای ملی فرماسونری
 
دین و مذهب شیعه
پیامبر اسلام اسوه مهربانی و کرامت انسانی
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : دین ومذهب شیعه
نویسندگان
شنبه 27 اسفند 1390 :: نویسنده : دین ومذهب شیعه
اصولا فراماسون ها آدم های خرافی هستند و نشانه هاشون رو همه جا از صنعت موسیقی گرفته تا معماری جا می دن. اون ها علائمشون رو در اکثر بنر های معروف جا دادن، پس این که می بینید کسی اینا رو می گه فکر نکنید چرت و پرته...

متاسفانه این مبحث در ایران در بین قشر تحصیل کرده و روشنفکر کمتر جا باز کرده و اطلاع رسانی خوبی در این مورد بین ایرانی ها انجام نشده. به دو دلیل اول اینکه تو ایران اکثر کسایی که این رو می دونن طرفدار های پر و پاقرص رهبری و جمهوری اسلامی هستند. که این افراد شدیدا سعی می کنن همون مشخصات افراد منتظر رو که تو کتاب دینی ها بود بازی کنن.

چون بعضی هاشون اعتقادهای خرافه آمیز و غیر علمی دارند، شما شاید هشدارهاشون رو جدی نگیرین.

باید بگم شما فکر خواهید کرد این هم مثل بقیه حرف ها چرت و پرته... باید اعتراف کنم در بعضی مواقع همین طور هست ولی اکثر مواقع نه، چراشم مشخصه، چون پیشروان مخالفان ایلومیناتی فوق العاده آدم های با هوشی هستند. و اکثر نشونه هایی که بیان می شه کار پیشروانه این کاره و بقیه فقط اونا رو بیان می کنن...

در این مورد باید تاکید کنم که ببینید حرف چیه، نبینید حرف رو کی می زنه...

برای دلیل دوم می تونم اینو بگم که کسانی که از این موضوع خبر دارن اکثرا حوصله شون نمی آد واستون از اول بگن چون مبحث طولانی ای هست واسه همین یه مطلب آموزشی نمی بینید که از پایه مبحث رو باز کرده باشه. اکثر وبلاگ ها فقط به نشون دادن نمادها بسنده می کنند برای این مورد هم یه سریالی هست. سریال Arrivals که روی یوتیوب هم موجود است. ۵۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای که خیلی می تونه کمکتون کنه...

حالا می رسیم به کار خودمون که ایلومیناتی در ایران است. ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران که بنای بسیار معروف و مشابه ساختمان های ایلومیناتی است. من می خوام اول از همه براتون توضیح بدم که اصلا این ساختمان برای جایی مثل مجلس شورای اسلامی کشور مناسب نیست. دقت کنید که مطلب زیر بدون در نظر گرفتن معماری ایلومیناتی نوشته شده...


فكر احداث بنای جدید مجلس شورای ملی از سال‌های 53-1352 خورشیدی مطرح شد. ابتدا مهندس موید عهد طرحی را با پلان دایره‌ای شكل ارایه كرد و هرچند فونداسیون آن طرح را هم اجرا كرده بودند، اما پروژه متوقف شد. در سال 1355 طرح مذكور را به دفتر سردار افخمی سفارش دادند و از آن زمان تا سال 1383 كه ساخت آن به پایان رسیده است آقای مهندس عبدالرضا ذكایی- همكار سابق دفتر سردار افخمی و مدیرعامل وقت شركت مهندسان مشاور پل‌میر- مسوولیت طراحی و هدایت پروژه را به عهده داشته‌اند. 

طراح پروژه در وصف آن می‌گوید:

«یكی از عوامل موثر در شكل‌گیری بنای مجلس، تناسبات و ارتفاع و عملكرد دو بنای شمالی و جنوبی بوده است تا این بنا بتواند ضمن استفاده مداوم از دو بنای موجود با محیط اطراف خود نیز هماهنگی كامل را برقرار كند.»

«به نظر ما فرم مثلث راه‌حل خوبی بود. هم فرم پایداری است، هم سه قوه را تداعی می‌كند و هم هندسه قابل بسطی در همه‌ی جهات دارد. راس مثلث روی ساختمان مرتفع‌اداری قرار می‌گیرد و هرچه به طرف ساختمان كمیسیون‌ها می‌آییم دوبال آن باز می‌شود. ارتفاع در سمت ساختمان اداری حداقل است و هر چه به ساختمان كمیسیون‌ها نزدیك می‌شویم، زیاد می‌شود. با اینكه ارتفاع هرم 45 متر است، به دلیل نحوه ارتفاع‌گیری آن، برخلاف دو ساختمان شمالی وجنوبی در مقابل دیگر ساختمانها قرار نگرفته است.»

با این مقدمه‌ی كوتاه به نقد پروژه می‌پردازیم:
1- استفاده از نیروهای موجود در سایت جهت سازماندهی فرم و فضای پروژه، یكی از مباحث مطرح در معماری معاصر است كه توجه معماران بسیاری را به خود جلب كرده است. بنابراین تلاش طراحان ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی در جهت برقراری پیوند مناسبی بین ساختمان مجلس و ساختمان‌های موجود در شمال و جنوب آن قابل توجه است اما بحثی كه در این میان می‌توان مطرح كرد، بحث هویت فرم پروژه است. 
آیا می‌توان به فرض پاسخگویی به مسایل ساختمان‌های مجاور یك پروژه، در فكر حل مسایل آنها بود و توجه جدی به فرم پروژه اصلی كه قرار بود خانه مردم ایران باشد، نكرد؟
فرم در معماری ایران چه جایگاهی دارد؟ رابطه فرم با محیط پیرامون چگونه است؟ رابطه فرم انتخاب شده با عملكرد مورد نظر چیست؟ آیا می‌توان بین سه راس مثلث و سه قوه ارتباطی برقرار كرد؟ رابطه‌ی دو قوه با قوه مقننه كه وظیقه قانون‌گذاری را بر عهده دارد چگونه است كه در چنین فرمی به ظهور نشسته است؟
واقعیت این است كه فرم انتخاب شده ارتباطی با سایت تاریخی و بسیار ارزشمند خود برقرار نمی‌كند. برای مكانی كه نماد تاریخ معاصر ایران است – از ساخته شدن مدرسه سهپسالار (شهید مطهری فعلی) به دست اولین مهندس معمار تحصیلكرده ایرانی، تا به توپ بستن مجلس شورای ملی توسط محمدعلی شاه قاجار و از سخنرانی‌های پرشور دكتر محمد مصدق در میدان بهارستان تا تظاهرات مردمایران در انقلاب 1357 و … لازم بود با دقت و اندیشه بیشتری، فرم پروژه انتخاب می شد و حتی بهتر بود طرح نهایی را به قضاوت مردم می‌گذاشتند، تا مردم خانه‌ی خود را انتخاب كنند؛ همانگونه كه نمایندگانشان را انتخاب می‌كنند. 

2- ساختمان یادآور نوعی تفكر دیكتاتور گونه است: «یک نقطه اوج و قله دارد، سازه آن متكی بر یك نقطه است و یك ستون آن از همه مهمتر است و جایگاه رییس مجلس به عنوان مقتدر در زیر این ستون قرارگرفته است» و حجم سنگین و بدون روزنه‌ی آن یادآور معماری دوران باستان است و نشانی از تحولات زمانه در آن دیده نمی‌شود. از آنجا كه یكی از مهمترین مسایل در طرح ساختمان‌های مجلس در چندسال اخیر، توجه به نقش مردمی مجلس‌ها و عدم تاكید بر عظمت‌گرایی و تحقیر انسان است- در این فكر نورمن فاستر تا آنجا پیش رفته است كه به مردم اجازه می‌دهد آزادانه بر بام ساختمان مجلس آلمان قدم بزنند و از طریق سطوحی شفاف بر كار نمایندگان خود نظارت داشته باشند- به این نتیجه می‌رسیم كه چون طرح جدید ساختمان مجلس در دوره‌ای طراحی شده است كه عظمت گرایی جزو سیستم رایج بوده است، بنابراین طرح، پاسخگوی مسایل زمان خود بوده است اما طولانی‌شدن فرآیند طراحی تا اجرای آن- از سال1355 تا 1383 خورشیدی- باعث عدم تطابق پروژه با معیارهای زمان حال شده است. در دوره‌ای كه بحث مردم سالاری بحث روز است، نمی‌توان به ساختمان‌هایی با اندیشه حكومت سالاری نگریست. 

3- یكی از نقدهایی كه متفكران پست مدرن به معماری دوره مدرن وارد كرده‌اند، نقد یكپارچگی و كل‌گرایی آن معماری بود. از آنجا كه در این تفكر مقیاس و تناسبات ساختمان در جهت برتری بر انسان و به عبارتی تحقیر او پیش می‌رفت، متفكران پست مدرن بحث پراكندگی (Fragmentation) را مطرح كردند و این فكر در معماری باعث شكسته شدن و خرد شدن آن توده ی عظیم معماری به احجامی كه دارای تناسبات انسانی‌تری هستند، شد. بنابراین می‌توان به ساختمان مجلس جدید این نقد را وارد كرد كه نسبت به انسان به عنوان اصلی‌ترین منبع معماری بی‌توجه بوده و به خصوص در طراحی فضاهای داخلی، انسان به گونه ا‌ی تحقیر شده است كه یادآور طرح كلیساهای قرون وسطی جهت ایجاد رعب و وحشت در انسان‌ها است. 
در همین راستا، استفاده ی بیش از حد از سنگ در طراحی داخلی فضاها باعث به وجود آمدن فضایی با روحیه‌ی خشن و سنگین شده است.

4- نكته دیگری كه می‌توان به آن اشاره كرد، عدم هماهنگی بین سیستم‌های اداری كارفرما و مشاور است كه باعث شد تا مدت‌ها پس از اجرای سازه نقشه‌های سازه توسط دفتر فنی كارفرما تصویب نشود.
علاوه بر ضعف مدیریتی كه باعث به وجود آمدن این مساله شده است، می‌توان به خسارت‌های جبران ناپذیری كه در اثر این عدم هماهنگی ممكن است بر سیستم سازه‌ای پروژه وارد آمده باشد، اشاره كرد.
هرچند مهندس مشاور طرح در این پروژه «به دلیل پیچیده بودن و غیرمتعارف بودن طرح از روی احتیاط ده درصد بالا (Overdosing) گرفته‌اند،اما به نظر می‌رسد چنانچه هماهنگی بیشترین بین سیستم‌های اداری برقرار می‌بود، نتیجه كار مطلوب‌ترو حتی اقتصادی‌تر می‌شد.

5- در طرح معماری ساختمان جدید مجلس؛ معماری و سازه كاملاً با هم هماهنگ طراحی شده‌اند و به طور كلی پروژه به گونه‌ای است كه نمی‌توان تفكیك زیادی بین آنها قایل شد. طراح پروژه در این مورد گفته است: «در این پروژه یك ستون اصلی، یا به عبارتی دو ستون متقاطع داریم كه كل بار دو سقف را می‌گیرد… این ستون اصلی مثل تیرك چادری است كه اگر بیفتد، كل ساختمان پایین می‌آید.»

به عبارت دیگر در طرح سازه هم به تبعیت از طرح معماری احترام خاصی به یك نقطه گذاشته شده است. در صورتی كه در سایر سیستم‌های متداول طراحی سازه، كلیه ستون‌ها با یكدیگر شبكه‌ای را تشكیل داده و بار به صورت تقسیم شده به زمین منتقل می‌شود و در این حالت اگر یك یا چند ستون به عللی تخریب شوند، كل سیستم از هم نمی‌پاشد. بنابراین به نظر می‌رسد طراحی سازه بناهای عمومی و مكان هایی كه جمعیت زیادی را در خود جای می‌دهند باید به گونه‌ای طرح شود كه به سرعت از هم نپاشد و متكی به یك نقطه و یا یك ستون نباشد.
 
حال بعد از نقد پروژه به ارتباط اون با ایلومیناتی می پردازیم...
 
          
 
خب از همین عکسی که در بالا مشاهده می کنید شروع می کنم. بدنه این ساختمان مربع مربع است. و به نظرم این می تونه نماد صحفه شطرنجی باشه (از نماد های بسیار مهم ماسون ها). به علاوه اینکه پنجره های به کار رفته مربع های سیاه هستند و بدنه سفید.
عدد 13 عدد کاملا نحسیه توی فرهنگ ما درسته؟ جوری که بعضی ها پلاک 13 نمی ذاشتن می ذاشتن 1+12!
حالا چه طوره که روی ساختمان مجلس شورای اسلامی مردمی با همین فرهنگ تعداد 13 پنجره ی کوچیک می بینید؟
1۳ عدد مقدس ماسون هاست. فراماسیون ها این عدد رو توی کارهای خودشون قرار می دن. به طوری که تو یه دلار خشک و خالی ۵ تا عدد ۱۳ به کار رفته...
همچنین باید بدونید در ماسیونری صاحب درجه 33 بالاترین قدرت رو داراست. (اشاره به کل پنجره های موجود بر روی وجه)
این دو عدد همواره از پر استفاده ترین علائم فراماسیونی بوده اند.

فکر می کنید اتفاقیه...!؟

شاید... امیدوارم...

حالا اینو ببینید...

چیزی متوجه نشدید..؟ اشکالی نداره... به این بیشتر دقت کنید...

شکل مثلث شما رو یاد طرح پشت 1 دلاری نمی ندازه؟

خب حالا دوباره به عکس بالایی دقت کنید، منبع نور مجلس دقیقا بالای همین مثلثه. نورانی ترین نقطه ی عکس. به نظر شما اشاره به چی داره؟

در بیشتر عکس هایی که چشم رو نشون میده دورش رو نورانی کردن دقت کنید:


متوجه شدید؟

خط های نور حتی روی این اسکیت گوفی هم هست:

در این عکس هم که باب اسفنجی رو نشون می ده نوک هرم روشنه.

یه چیز دیگه این که دوباره به عکس اول نگاه کنید: یه مثلث اصلی هست که الان گفتیم یه مثلث هم هست که راسش به سمت پایین اومده و با راس مثلث اولمون تو هم هستن. و این مثلث رو به پایین هم نوکش دقیقا روی همون روشنایی قرار گرفته که الان گفتم. به نظر شما این نماد چیه؟

یا بهتر بگم، دو مثلث در هم رفته:

اینجا رو هم ببینید:

به نظر شما اینا هم چرت و پرته...!!

در مورد این چی می گید..؟

                      

عکس هوایی ساختمان جدید مجلس.

هرم ناقص شما رو یاد پشت دلار نمی ندازه..؟

این رو هم ببینید:

sheraton

دیگه نمی دونم چی باید بگم... باور کنید که اتفاقی نیست...

 http://fvtvryzm.blogfa.com/post-21.aspx





نوع مطلب :
برچسب ها : مجلس شورای ملی فرماسونری،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
داغ کن - کلوب دات کام